Przejdź do treści

Jak zgłosić zdarzenie ubezpieczeniowe?

 

Szybko i łatwo, korzystając z formularza zgłoszeniowego na Portalu mojaSimplea.
Wejście do mojaSimplea

Utrata danych do logowania nie jest problemem.

Wystarczy skontaktować się z nami, a prześlemy proste instrukcje ich przywrócenia.

 

Świadczenia ubezpieczeniowe obsługujemy za pośrednictwem naszego partnera UNEXT.

+48 22 100 99 44
W dniach roboczych (pon. – pt.) w godz. 08:00– 18:00

Czy potrzebujesz Assistance? Skontaktuj się z nami na poniższy numer telefonu lub adres e-mail.

Dokumenty potrzebne do wystąpienia o świadczenie ubezpieczeniowe.

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego:

  • skrócona kopia aktu urodzenia lub postanowienie sądu w przedmiocie przysposobienia 
  • kopia dokumentu tożsamości osoby uprawnionej (bez zdjęcia)

Formularz zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego można znaleźć tutaj: Zgłoszenie zdarzenia ubezpieczeniowego – Urodzenie dziecka.

 

Urodzenie dziecka z wadą wrodzoną

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego:

  • skrócona kopia aktu urodzenia dziecka
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego 
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca diagnozę i leczenie wad wrodzonych
  • kopia dokumentu tożsamości osoby uprawnionej

Zdarzenie ubezpieczeniowe należy zgłosić jak najszybciej, jeżeli doszło do:

  • zdiagnozowania poważnej choroby
  • hospitalizacji z powodu choroby
  • specjalistycznego leczenia lub operacji z powodu choroby
  • zwolnienia lekarskiego z powodu choroby
  • choroba spowodowała niepełnosprawność lub ograniczyła zdolność do samodzielnej egzystencji

 

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego:

  • dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie choroby
  • potwierdzone orzeczenie lekarza orzecznika ZUS lub komisji lekarskiej, lub lekarza wskazanego przez Simplea
  • zaświadczenie lekarskie o całkowitej niezdolności do pracy wydane przez uprawniony podmiot w celu przyznania renty z tytułu niepełnosprawności w ramach ubezpieczenia społecznego ZUS lub Rolniczego Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego) (o ile dotyczy)
  • kopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego
  • karta informacyjna z pobytu na oddziale intensywnej terapii (o ile dotyczy)
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca niezdolność do pracy (wydane zwolnienie lekarskie)
  • dokumentacja potwierdzająca wykonanie zabiegu lub operacji medycznej

Formularz zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego można znaleźć tutaj: Zgłoszenie zdarzenia ubezpieczeniowego – Choroba.

Zdarzenie ubezpieczeniowe należy zgłosić jak najszybciej, jeżeli doszło do:

  • wypadku z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu
  • hospitalizacji z powodu wypadku
  • specjalistycznego leczenia lub operacji wynikającej z nieszczęśliwego wypadku
  • niepełnosprawności lub ograniczenia zdolności do samodzielnej egzystencji spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem

 

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego:

  • dokumentacja medyczna potwierdzająca rodzaj uszczerbku na zdrowiu
  • zaświadczenie lekarskie o zakończeniu leczenia i rehabilitacji
  • dokumentacja dotycząca wypadku i leczenia jego następstw
  • dokumenty potwierdzające wypadek przy pracy
  • dokumenty dotyczące wypadku drogowego
  • kopia dokumenty tożsamości Ubezpieczonego
  • karta informacyjna leczenia szpitalnego
  • karta informacyjna z pobytu na oddziale intensywnej terapii
  • dokumentacja medyczna potwierdzająca niezdolność do pracy (wydane zwolnienie lekarskie)
  • dokumentacja medyczna dotycząca wykonanego zabiegu medycznego, zawierającą kartę informacyjną leczenia szpitalnego z opisem wykonanej operacji

Formularz zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego można znaleźć tutaj: Zgłoszenie zdarzenia ubezpieczeniowego – Wypadek.

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego:

  • wypełniony formularz zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego
  • kopia aktu zgonu
  • dokument potwierdzający przyczynę zgonu – np.: protokół z sekcji zwłok 
  • dokumenty potwierdzające wypadek
  • dokumenty potwierdzające wypadek przy pracy
  • dokumenty popędzające wypadek drogowy – protokół z Policji
  • dokumenty dotyczące stosunków rodzinnych, pokrewieństwa, adopcji, małżeństwa
  • kopia dokumentu tożsamości Uprawnionego

 

Osierocenie

  • kopia aktu zgonu obu rodziców
  • dokument potwierdzający przyczynę zgonu: np. protokół z sekcji zwłok 
  • dokumenty potwierdzające wypadek
  • kopia aktu urodzenia lub dokumenty potwierdzające adopcję
  • dokumenty potwierdzające prawo do opieki nad dzieckiem poniżej 18 roku życia
  • kopia dokumentu tożsamości opiekuna prawnego

Formularz zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego można znaleźć tutaj: Zgłoszenie zdarzenia ubezpieczeniowego – Śmierć Ubezpieczonego.

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego:

  • skrócona kopia aktu zgonu
  • dokument potwierdzający przyczynę zgonu - np. protokół z sekcji zwłokdokumenty potwierdzające wypadek
  • dokumenty potwierdzające wypadek przy pracy
  • dokumenty potwierdzające wypadek drogowy – np. raporty z policji
  • dokumenty dotyczące stosunków rodzinnych, pokrewieństwa, adopcji, małżeństwa
  • kopia dokumentu tożsamości Ubezpieczonego

 

Formularz zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego można znaleźć tutaj: Zgłoszenie zdarzenia ubezpieczeniowego – Śmierć bliskiej osoby Ubezpieczonego.

Strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług, personalizacji reklam i analizy ruchu.

Wybierając poniższe opcje, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie i wykorzystywanie danych o Twoim zachowaniu na stronie w celu wyświetlania ukierunkowanych reklam.

Możesz w dowolnym momencie wyłączyć lub dostosować personalizację i ukierunkowane reklamy. Udzielona teraz zgoda jest ważna przez 1 rok.

Więcej informacji i ustawień